Ocena osiągnięć edukacyjnych ucznia na I etapie kształcenia obejmuje następujące edukacje: edukację polonistyczną, język obcy nowożytny, edukację muzyczną, edukację plastyczną, zajęcia techniczne, edukację społeczną, edukację przyrodniczą, edukację matematyczną, zajęcia komputerowe, wychowanie fizyczne i edukację zdrowotną, religię/etykę.
Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej odbywa się w formie oceny opisowej i: 1) daje dziecku informację zwrotną o tym, co już umie, nad czym musi popracować, jak daleko jest na drodze do osiągnięcia celu; 2) uwzględnia możliwości dziecka; 3) bierze pod uwagę wkład pracy dziecka, jego wysiłek włożony w wykonywanie jakiegoś zadania; 4) zachęca do dalszej pracy, uświadamia, że wysiłek się opłaca; 5) nie pełni funkcji kary czy nagrody, nie zawiera krytyki osoby; 6) uwzględnia postęp, jakiego dokonało dziecko.
Za ocenę bieżącą przyjęto także ocenę słowną podczas zajęć oraz pisemny komentarz (pochwała, gratulacje)
Nauczyciel uczący w danej klasie decyduje o częstotliwości wpisywania do dziennika elektronicznego bieżących ocen uczniów, mając na uwadze ich indywidualne możliwości, czas przeznaczony na utrwalanie nabytej wiedzy i umiejętności oraz tempo ich pracy.